Voor het tweede jaar op rij konden de Gentenaars tijdens de nieuwjaarsdrink op het Sint-Baafsplein een exclusieve Gentse mok kopen en gratis laten vullen met warme drank. En dat dankzij lingerieontwerpster Murielle Scherre, die een prikkelend ontwerp ontwierp dat z’n hele aard enkel laat zien per koppel mokken. Wat in 2009 begon als een actie voor een afvalarme nieuwjaarsreceptie, groeide uit tot een stormloop om een exclusieve Gentse mok te bemachtigen. Drieduizend mokken werden te koop aangeboden op het Sint-Baafsplein voor 1 euro ‘t stuk. Wie geen mok kon bemachtigen tijdens de nieuwjaarsdrink kan terecht in de Stadswinkel. Daar worden vanaf maandag 10 januari nog duizend exemplaren te koop aangeboden tegen 1,5 euro per stuk. Om zoveel mogelijk mensen de kans te geven deze gelimiteerde mok op de kop te tikken, kunnen maximum twee mokken per persoon gekocht worden.
Met haar mok verenigt Murielle Scherre haar liefde voor haar stad met haar ‘veel schuun mokkes’ en wat haar zelf al zeven jaar bezig houdt: boezems wereldwijd ondersteunen op een esthetische manier. Het resultaat werd één gestileerde vrouwenborst per mok. Alle goede dingen bestaan natuurlijk uit twee. Je krijgt dan ook een gestileerde boezem, als je klinkt met je vrouw, vriend, buurman of wildvreemde op de nieuwjaarsreceptie. Murielle Scherre is zelf een gevoelsmens. Voor haar is de boezem het symbool voor het hart en de goedheid van de mens. Vorig jaar bedacht Gentenaar Luc De Vos een spreuk voor op de allereerste mok. De spreuk van Luc De Vos luidt ‘Het geheim van een lang leven: adem in en uit, zolang je kan.’ Die kop kon tijdens de Nieuwjaarsdrink 2010 gratis gevuld worden met glühwein of chocolademelk. Op een dik uur tijd waren alle 3.000 stuks uitverkocht. Omdat Gentinfo heel wat telefoontjes kreeg met de vraag waar er nog mokken te verkrijgen waren, besliste de Stad Gent 800 extra koppen ter beschikking te stellen. Deze waren binnen de kortste keren allemaal uitverkocht.
La fille d’O is het lingeriemerk van de oergentse Murielle Scherre. Al sinds 2003 herdenkt de ontwerpster het ABC van het lingerieontwerpen met een gezonde dosis buikgevoel en goedhartig idealisme. La fille d’O is niet alleen Gents maar ook op en top Belgisch: in België ontworpen en geproduceerd. Het resultaat is geen door marketeers bekokstoofde collectie maar een visuele uppercut die aanvoelt als een tweede huid. Haar liefde voor het vrouwelijk lichaam gecombineerd met een aangeboren flair voor patronen, hebben haar zowel nationaal als internationaal een stevige fangroep opgeleverd.
Praktisch: Stadswinkel, Woodrow Wilsonplein 1, 9000 Gent, open van maandag tot en met vrijdag van 9 tot 17 uur, op woensdag tot 18 uur en op zaterdag van 9 tot 11.30 uur. Prijs 1,5 euro per kop.
Met haar mok verenigt Murielle Scherre haar liefde voor haar stad met haar ‘veel schuun mokkes’ en wat haar zelf al zeven jaar bezig houdt: boezems wereldwijd ondersteunen op een esthetische manier. Het resultaat werd één gestileerde vrouwenborst per mok. Alle goede dingen bestaan natuurlijk uit twee. Je krijgt dan ook een gestileerde boezem, als je klinkt met je vrouw, vriend, buurman of wildvreemde op de nieuwjaarsreceptie. Murielle Scherre is zelf een gevoelsmens. Voor haar is de boezem het symbool voor het hart en de goedheid van de mens. Vorig jaar bedacht Gentenaar Luc De Vos een spreuk voor op de allereerste mok. De spreuk van Luc De Vos luidt ‘Het geheim van een lang leven: adem in en uit, zolang je kan.’ Die kop kon tijdens de Nieuwjaarsdrink 2010 gratis gevuld worden met glühwein of chocolademelk. Op een dik uur tijd waren alle 3.000 stuks uitverkocht. Omdat Gentinfo heel wat telefoontjes kreeg met de vraag waar er nog mokken te verkrijgen waren, besliste de Stad Gent 800 extra koppen ter beschikking te stellen. Deze waren binnen de kortste keren allemaal uitverkocht.
La fille d’O is het lingeriemerk van de oergentse Murielle Scherre. Al sinds 2003 herdenkt de ontwerpster het ABC van het lingerieontwerpen met een gezonde dosis buikgevoel en goedhartig idealisme. La fille d’O is niet alleen Gents maar ook op en top Belgisch: in België ontworpen en geproduceerd. Het resultaat is geen door marketeers bekokstoofde collectie maar een visuele uppercut die aanvoelt als een tweede huid. Haar liefde voor het vrouwelijk lichaam gecombineerd met een aangeboren flair voor patronen, hebben haar zowel nationaal als internationaal een stevige fangroep opgeleverd.
Praktisch: Stadswinkel, Woodrow Wilsonplein 1, 9000 Gent, open van maandag tot en met vrijdag van 9 tot 17 uur, op woensdag tot 18 uur en op zaterdag van 9 tot 11.30 uur. Prijs 1,5 euro per kop.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten