donderdag 10 maart 2011

Award duurzaam reizen voor de Eurail Group.

Voor het tweede opeenvolgende jaar wordt Eurail Group erkend als de meest duurzame reisaanbieder. Deze prestigieuze titel werd toegekend tijdens de uitreiking van de "New European Economy Awards 2010", die marktleiders roemt om hun uitmuntendheid, prestaties en beste praktijken in het internationale financiële en commerciële milieu. De Eurail Group beheert de InterRail- en Eurail-passen en brengt deze op de markt namens zijn aandeelhoudende spoorweg- en scheepvaartmaatschappijen. Daarbij heeft het als doel zowel zakelijke als recreatieve reizigers in te lichten over de voordelen van reizen door Europa per trein. De Eurail Group biedt flexibele treinreizen door heel Europa aan en de InterRail Global Pass beslaat 30 Europese landen, waarmee de pashouder onbeperkte reismogelijkheden in handen krijgt.

Regeringen worden geconfronteerd met toenemende milieuproblemen en de Eurail Group merkt op dat reizigers uit de hele wereld zich meer bewust worden van het concept van verantwoord toerisme. Europeanen kunnen een betaalbaar groen avontuur beleven door de schijnbaar ongelimiteerde mogelijkheden van 250.000 kilometer aan sporen te benutten die tot de beschikking staan van InterRail-pashouders.

Reizen per trein is eveneens een geschikt alternatief voor de Europese zakelijke gemeenschap omdat regeringen hernieuwde interesse tonen in spoorwegen en hierin geld investeren om hun nationale en internationale diensten te verbeteren. België werd in december 2009 bijvoorbeeld het eerste land dat zijn hogesnelheidsnetwerk van de ene kant van het land naar de andere kant voltooide. Spanje heeft een indrukwekkende verzameling treinen die tot de modernste van Europa behoren en die de afstand tussen Madrid en Barcelona (628 km) in 2u38m kunnen overbruggen. Italië heeft een indrukwekkend hogesnelheidsnetwerk van 1000 km tussen Turijn en Salerno.

Het is eenvoudig om een zakelijke trip te combineren met het bezoeken van bezienswaardigheden en ontspannende activiteiten met behulp van een treinabonnement om zo te ontsnappen naar het platteland of een bruisende stad te bezoeken en daar de cultuur op te snuiven en de plaatselijke keuken te proeven. Ongeacht de wensen van de reiziger, het InterRail-productaanbod heeft iets te bieden voor elke klant", aldus marketingdirecteur Ana Dias e Seixas van de Eurail Group. Voor meer informatie: http://www.eurailgroup.com

Geen opmerkingen: