vrijdag 11 maart 2011

Nieuwe single Lady Linn: Cry Baby

LadyLinnToen Lady Linn and her Magnificent Seven hun eerste single ‘Shopping’ op de markt brachten kreeg het nummer al meteen behoorlijk wat aandacht. Haar eerste CD voorstelling “Here We Go Again” vond plaats in 2008 in de Gentse Handelsbeurs. In 2008 was Lady Linn bovendien een van de revelaties op het Gent Jazz Festival, iets wat zij in 2009 overdeed. Haar nieuwe album 'No Goodbye at All' komt uit op 29 april en is op 20 mei te beluisteren in dezelfde Handelsbeurs.

Lady Linn: "De swingjazz van mijn debuutplaat ‘Here We Go Again’ was een avontuur, een spontane ingeving. Want dat was totaal geen trendy geluid. Maar dat die plaat zo een succes heeft gehad, heeft mijn zelfvertrouwen alleen maar gesterkt: ik volg vanaf nu volledig mijn intuïtie". En haar intuïtie zei: pop. Geen voor de hand liggende trendy electro- of synthpop, maar aan een rijk en warm popgeluid met blazers, drums en piano, beïnvloed door de meest uiteenlopende genres. Want behalve een hit was ‘Here We Go Again’ met 30.000 exemplaren goed voor platinum én Lady Linn sleepte twee opeenvolgende jaren ook nog eens de MIA voor Beste Zangeres in de wacht. Lady Linn proefde de afgelopen twee jaar ook van heel wat muziekstijlen. Van de soul van Irma Thomas tot de barok gearrangeerde sixties songs van Louis Neefs (‘Jennifer Jennings’!), van de close harmonies van de Beach Boys tot Braziliaanse bossa nova en zelfs een streepje bluegrass country: Lady Linn heeft het afgelopen jaar de meest diverse muziekstijlen verkend en geabsorbeerd om ze op ‘No Goodbye at All’ in elf sprankelende songs te gieten.

No Goodbye at All’ werd opgenomen in Parijs, in Studio Ferber, onder auspiciën van de befaamde producer Renaud Letang, bekend van zijn plaatwerk met o.a. Jane Birkin, Feist, Mocky en Jamie Lidell. Lady Linn: “Heel grappig, iedere plaat die ik de afgelopen jaren echt goed vond klinken, Feist, Jamie Lidell en vooral die van Mocky, bleek geproducet te zijn door Renaud Letang. Ik moest hem dus wel vragen om mijn tweede plaat te producen, want het was precies zijn minimalistische, en toch zo soulvolle geluid dat ik zocht voor mijn nieuwe nummers”. De release wordt ondersteund door 2 concerten, op 19 mei in de AB en op 20 mei in de Gentse Handelsbeurs.

Bekijk hier de clip van “Cry Baby, de eerste single uit de nieuwe plaat
Of stem op Cry Baby in de VOX lijst van Radio1: http://www.radio1.be/vox/stemlijst2

Geen opmerkingen: