De nieuwe ondergrondse parking aan het station Gent-Sint-Pieters is bijna klaar, de parking wordt opengesteld op maandag 13 december. Vanaf die dag kan u de parking gebruiken of gewoon eens komen kijken. Zo kunt u met de nieuwe, comfortabele parking kennismaken. In de ondergrondse parking wordt een nieuw tarief gehanteerd. Er is een speciaal openingstarief dat bijzonder voordelig is voor treinreizigers met een parkeerabonnement (€1,23 per dag voor een jaarabonnement). Die prijs volstaat net om de onderhoudskosten en de exploitatiekosten van de parkings te dekken. Vanaf 16 december sluit de oude parking aan de Fabiolalaan. De parkeerabonnementen voor die parking geven toegang tot de nieuwe parking. Na de vervaldatum kan men een nieuw abonnement aankopen tegen het nieuwe tarief.
Voor de NMBS Holding is de toegang tot het station een prioriteit. Gebruik van het openbaar vervoer stimuleren is maar realistisch als het station vlot toegankelijk is. De parkingstrategie heeft vier fundamentele doelstellingen. Gewaarborgde beschikbaarheid van plaatsen voor de regelmatige treinreizigers. Gedifferentieerde tarifering volgens de gebruikerstypes en volgens de lokale markt. De ontvangsten dekken de exploitatiekosten. Het gebruik van het openbaar vervoer mag echter niet ontmoedigd worden. Bepaalde gebruikers krijgen voorrang: de regelmatige treinreizigers met een treinabonnement genieten van het voorkeurtarief. Occasionele treinreizigers kunnen een ticket nemen aan de ingang en van het voorkeurtarief genieten. Houders van bepaalde treinproducten kunnen een kaart kopen voor 5- of 10 beurten. Niet-treinreizigers kunnen een maandabonnement kopen of een ticket nemen en betalen het commerciële tarief. Voor meer info en prijzen kan u deze folder downloaden.
Voor de NMBS Holding is de toegang tot het station een prioriteit. Gebruik van het openbaar vervoer stimuleren is maar realistisch als het station vlot toegankelijk is. De parkingstrategie heeft vier fundamentele doelstellingen. Gewaarborgde beschikbaarheid van plaatsen voor de regelmatige treinreizigers. Gedifferentieerde tarifering volgens de gebruikerstypes en volgens de lokale markt. De ontvangsten dekken de exploitatiekosten. Het gebruik van het openbaar vervoer mag echter niet ontmoedigd worden. Bepaalde gebruikers krijgen voorrang: de regelmatige treinreizigers met een treinabonnement genieten van het voorkeurtarief. Occasionele treinreizigers kunnen een ticket nemen aan de ingang en van het voorkeurtarief genieten. Houders van bepaalde treinproducten kunnen een kaart kopen voor 5- of 10 beurten. Niet-treinreizigers kunnen een maandabonnement kopen of een ticket nemen en betalen het commerciële tarief. Voor meer info en prijzen kan u deze folder downloaden.
Met dit formulier kan u een abonnement aanvragen.
De tijdelijke parking op het einde van de Fabiolalaan krijgt een nieuwe, duurzame bestemming. Aannemer Juri uit Zele start vrijdag 17 december met de demontage van het tijdelijk parkeergebouw. De NMBS Holding bouwde de tijdelijke parking in 2007 om de pendelaars een alternatief te bieden tijdens de aanleg van de nieuwe ondergrondse parkeergarage bij het station Gent-Sint-Pieters. Het tijdelijk parkeergebouw wordt gedemonteerd en volledig opnieuw heropgebouwd bij het AZ Maria-Middelares op de Kortrijksesteenweg. Er is plaats voor een 400 auto’s op vier niveaus. Door dit parkeergebouw op een andere plaats te hergebruiken kiest de NMBS voor duurzaamheid. De trein is ook het meest duurzame transportmiddel. Ook de stations en de bijhorende parkings dragen hun ecologisch steentje bij. De klanten winnen er tijd door de aanwezigheid van winkels en diensten, er wordt gestreefd om de parkings zo dicht mogelijk bij de perrons in te planten en er wordt gekozen voor groene energie.
Guido Van Peeterssen
De tijdelijke parking op het einde van de Fabiolalaan krijgt een nieuwe, duurzame bestemming. Aannemer Juri uit Zele start vrijdag 17 december met de demontage van het tijdelijk parkeergebouw. De NMBS Holding bouwde de tijdelijke parking in 2007 om de pendelaars een alternatief te bieden tijdens de aanleg van de nieuwe ondergrondse parkeergarage bij het station Gent-Sint-Pieters. Het tijdelijk parkeergebouw wordt gedemonteerd en volledig opnieuw heropgebouwd bij het AZ Maria-Middelares op de Kortrijksesteenweg. Er is plaats voor een 400 auto’s op vier niveaus. Door dit parkeergebouw op een andere plaats te hergebruiken kiest de NMBS voor duurzaamheid. De trein is ook het meest duurzame transportmiddel. Ook de stations en de bijhorende parkings dragen hun ecologisch steentje bij. De klanten winnen er tijd door de aanwezigheid van winkels en diensten, er wordt gestreefd om de parkings zo dicht mogelijk bij de perrons in te planten en er wordt gekozen voor groene energie.
Guido Van Peeterssen
Geen opmerkingen:
Een reactie posten